Thursday, May 30, 2013

Review Novel : Anak Teruna Mak Cik Rahimah



Dari last entry,someone minta saya review novel Anak Teruna Mak Cik Rahimah and now me being lazy to study doing this.Padahal tak pernah review novel.

For me this novel is a worth buying it.Walaupun dah baca kat blog Kak Sakeena, after baca the whole story saya sukakannya,seminggu pegang novel ni even dah khatam berkali-kali.Novel yang simple dan santai,konflik pun xberat.

Novel ini berkisarkan mengenai Ain dan Waseem yang selalu berjumpa dan setiap kali jumpa ada sahaja perkara yang mereka gaduhkan.Setiap kali baca part gaduh mesti gelak- gelak, sebabnya perkara kecik nak gaduh dan imaginasi Ain ni selalu pelik-pelik.Pak cik Voldermot lah,Encik Kopi,Hulk Hogan and more.

Family Ain terutamanya Along suka buat aktiviti mengusik Ain menambahkan lagi rencah dalam novel ini..Things change bila Ain dengan Waseem kahwin and Ain ada masalah nak terima Waseem sebabnya Waseem tu musuh utama dia.The best things lepas kahwin,Waseem jadi romantik sangat sampai si Ain rasa pelik dengan perubahan mendadak tu.

The main thing dalam novel ni adalah permasalahan bagaimana Ain berusaha untuk terima Waseem dalam hidup dia oleh kerana sesuatu peristiwa berlaku dalam hidup Ain.If someone nak cari novel yang relaks dan santai,Anak Teruna Mak Cik Rahimah is the one, at the same time it still teach us a bit.

Done.Entah betul review ke tak.

2 comments:

  1. haha, okay...

    thanks Einaa.... XD :D

    nanti nak beli.
    selalu lan style novel mortal enemy end up in marriage .

    lagi,
    orang suggest.
    "Kalau Jodoh Tak Ke Mana"

    Pasal jodoh. kihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..welcome yg ni style di kahwin paksa rela..

      best ke? nanti Eina beli "kalau jodoh tak ke mana" tu.
      psal jodoh hal sensitip sket skrang

      Delete