Monday, February 21, 2011

Haish...

Ari ni pegi kawat  lawat Fiqa lagi.Since dari fakulti,aku,ain n syida naek monorel pegi titiwangsa n amek Lrt pegi Bandar Tun Razak.Hal nak cakap tu bukan pasal pegi lawat Fiqah tapi pasal aku tiba-tiba jadi pemandu arah.

Alkisahnya,ada satu pasangan dari Morocco ke ape .Tapi for sure dari Timur tengah,tanya dekat aku platform yang nak naik monorel nak pegi stesen Bukit Nanas.Dan aku terang la english tapi diorang cakap dalam bahasa diorang,naseb baek la pasangan tu faham yang diorang salah platform.

Lepas tu,ade kakak nampak aku terang dekat pasangan overseas ni tanye soalan yang sama."Adik,nak pegi bukit nanas naik dekat sini ke?"akak tu cakap.Aku pun jawab la"tak,sebelah sana".
Ain pun cakap kat aku,"ko da jadi pemandu arah".Aku pun jawab,"monorel patut jadikan aku duta diorang".
Nak tau ape Ain cakap?Ain cakap,"cam tu baik ko berdiri dekat tangga tu,and cakap nak ke tittiwangsa?,kat sini..erm,kl sentral kat sana"..Aku balas balik,"aish,tak nak la camtu"

Haish,bila fikir balik aku ni memang sometimes  jadik pemandu arah kawan-kawan coz memori aku tentang jalan memang kuat.Kenapa la memori tentang lecture aku tak sekuat?kan best kalu boleh ingat cam ingat jalan jek.hehehe..


Sambung balik pasal jadi pemandu arah,kuar sabtu lepas pun aku jadi pemandu arah kawan aku.Since kawan aku tak ingat jalan aku la yang menunjukkannya.Then kawan aku cakap,"kita patut bawak eina sekali coz dia boleh jadi pemandu arah"..Oyeah!i'm your Gps..hohoho..

Da,situ jek..tak tau nak cakap ape.since tergangu coz kawan-kawan asyik berlatih menari.Hahaha.saje jek.da kering de perigi idea ni.^_^

No comments:

Post a Comment